Sep 18, 2008

Ramadhan Al Mubarak part 2

Bulan puasa ni selalu mengingatkan aku zaman remeja aku. Zaman sekolah yang penuh dengan kemalasan untuk berpuasa. Bukannya tak boleh cuma nakal untuk rasa living on the edge (poyo gile) dan kemungkinan di tangkap tidak berpuasa. Aku teringat a few stories dulu dalam bulan puasa ni yang agak kelakar.

Story 1 - Perihal tembikai

Masa tu aku dalam bas untuk pulang ke rumah dari sekolah. Tengahhari panas nak mampus (not as hot as these days..damn u global warming!) aku tertidur kat dalam bas. Biasalah, sapa naik bas tak tertidur. Kawan aku Amree selalu tidur dalam bas and thats another story altogether. Tengah aku tidur tu, aku mimpi depan muka aku sepotong tembikai yang paling manis and juicy that I have ever seen. So, I was reaching out my hands to pick up this watermelon to eat it and just about to put into my mouth, my bloody friend woke me up! This was the conversation...

Friend : Ko apahal wei!!
Aku : Apasal? Ko ni kacau ah!
Friend : Yelah, kau dok sedap tidur tetiba tangan ko terangkat cam nak amik benda apasal??
Aku : Hahahahaha..aku mimpi aku nak makan tembikai siot!!
Friend : Bodoh!

Hahahahahahahaha..itulah cerita yang tak seberapa kelakar tapi kelakar ah jugak untuk aku. Tak kelakar ke? As if I care what you think..hahahahahahahahahah..

Story 2 - Tangga yang sejuk
Zaman sekolah gak, aku pergi Lot 10 ngan member. Chilling on a lucky weekend where I got out of the house when it was nearly impossible zaman dulu sebab mak aku memang tak bagi aku keluar. Under srict supervision. Hahaha..So masa tu kitaorang dahaga nak mampus la dan kawan aku, the late Dheepak (my friend died of a heart problems a few years ago..sad) bought us a can of coke I think..cant really recall what drink it was. Kitaorang decide nak pergi la kat tangga Lot 10 tu to drink it. Without our knowledge, pak guard Lot 10 dah macam suspek kitaorang ah. Lepas dah minum, share 5 orang ni, gila nikmat air tu..hehe. Tetiba je pak guard tu masuk tangga. Nasib baik kitaorang dah abis minum..hehe. We couldnt find a dustbin in staircase so we just decided to put it behind the door. We made our move when suddenly pak guard tu panggil kitaorang. Dia tanya apasal ada can belakang pintu ni. We denied knowing about the can and acted like why some people just dont know how to throw away their rubbish at the right place. Hahaha..so we just picked it up and walked away. Pak guard tu mengeleng je kepala. Couldnt prove anything so what can he do. Bodoh gile cerita ni sebenarnya..hahahahaha.

Do you have any funny "ponteng puasa" stories? Share with me ya!

Labels: ,

4 Comments:

Blogger buih said...

tahun 2007. Aku bawa seorang pemuda gampang ke pasar Ramadhan pada pukul 3.30 petang. kami tiba bergaya dengan kereta Savvy miliknya.

Savvy owner: Kak, Nasik Ayam kak...3...bungkus eh...

Akak: Memang ah bungkus..takkan korang nak makan sekarang kot..baru kul 3.30

Selepas dari itu aku tidak lagi membawa mamat itu...malu..malu..tahun ni wa penuh beb...

September 19, 2008 at 12:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

hisshhhh... tembikai tu.. tadi ok jer, skang dah lapar tembikai lakkk!

-narisha

September 21, 2008 at 4:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Woi pukul tiga dah gi beli nasik ayam. Tiga bungkus lak tu. Tobat la wahai Rofizan.

Hahaha!

September 22, 2008 at 12:31 PM  
Blogger Peeps said...

woi...cerita tu bukan pasal aku. pasal pezzo

September 22, 2008 at 3:55 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home